FC København og Brøndby IF plejer at være de to seermagneter i dansk fodbold, men i de seneste to runder har der tegnet sig et noget overraskende billede hos rettighedshaveren Discovey Networks. Det skriver Ekstra Bladet.
Allerede i sidste uge var det bemærkelsesværdigt, at kun 36.000 sad klistret til skærmen, da Brøndby IF besejrede Lyngby Boldklub i årets første hjemmekamp, og nu melder Ekstra Bladet, at 51.000 så FC Københavns opgør mod AC Horsens, der ligesom Brøndbys kamp i sidste uge blev sendt på Canal 9.
Læs også:Randers jagter top seks-plads: Det ville være en kæmpe succes
Dermed er der altså tale om en stigning i forhold til sidste uge, men det er ikke noget højt tal, og det er værd at bemærke, at 57.000 så opgøret mellem AaB og Lyngby Boldklub, der blev vist på Eurosport 2.
Umiddelbart kan det virke oplagt, at det vil tiltrække flere TV-seere, når kampene spilles uden tilskuere, som tilfældet er i øjeblikket, men weekendens runde gav på ingen måde et seerboost. Det er dog ganske forventeligt, fastslår Claus Thomsen, der er direktør i Divisionsforeningen, over for Ekstra Bladet.
Læs også:DIF: Klubber kan risikere at dreje nøglen om
Størstedelen af forklaringen på de faldende seertal hos Discovery er selvsagt, at kanalerne ikke længere er at finde i YouSee's TV-pakke.
Læs også:Medie: Dommer frygter at rejse til Tyrkiet før FC København-kamp
Læs også:Ajax mod FCM i Youth League: Som det ser ud lige nu, kommer vi til Danmark
Læs også:Ekspert advarer: Corona kan ramme transfers og koste Supeligaen millioner