Hvis man er OB-fan og gerne vil hjælpe udsatte børn og unge i lokalområdet, børn man købe en masse kaffe til kampen mod Randers FC på mandag. En del af indtægterne går således til BROEN Odense, som hjælper børn og unge med kontingenter og udstyr til idræt eller andre fritidsaktiviteter.
Klubben fortæller i en pressemeddelelse, at den sammen med sin kaffeleverandør, JDE Professional, donerer 10 kroner for hver solgt kop kaffe under Randers-kampen til BROEN. Det er et led i en velgørenhedskampagne blandt alle Superliga-klubberne. I går fortalte AGF eksempelvis, at en del af billetindtægterne til mobiltribunen mod AaB går til to lignende organisationer.
- Som en organisation af frivillige er vi helt afhængige af alle vores faste støtter og bidrag fra både private og virksomheder. Vi er meget glade for initiativet fra OB, og håber at alle fans’ne drikker en masse kaffe på mandag, så vi kan sørge for endnu flere oplevelser og kammeratskaber til udsatte børn og unge, som de ellers ikke ville kunne få, forklarer Tommy Skougaard, kasserer ved BROEN Odense, i pressemeddelelsen.
I OB er man glade for at kunne hjælpe i lokalområdet.
- OB er en fast del af Odense, og omvendt, og byens opbakning til klubben betyder ufatteligt meget for os. At give noget den anden vej er kun naturligt, og vi er glade for denne gang at kunne bidrage til at de yngste odenseanere oplever glæden ved at bevæge sig og blive en del af et fællesskab. BROEN er en fantastisk forening, og vi ser meget frem til at kunne overrække dem resultatet af vores fælles projekt, siger Jack Jørgensen, der er kommerciel chef i OB.