Landskampe og Superliga tilbage på skærmen: Discovery indgår aftale med Telia
Foto: Lars Rønbøg/Getty Images
Superliga

Landskampe og Superliga tilbage på skærmen: Discovery indgår aftale med Telia

Kunder hos Telia kan igen se landsholdets kvalifikationskampe og Superliga-opgør på Canal 9 og Eurosport 2. Discovery Networks har indgået ny aftale med Telia.

I sidste uge mistede tusindvis af danskere muligheden for at se to-tre ugentlige Superliga-kampe og landsholdets kvalifikationskampe. Discovery Networks, som sender opgørene, kunne nemlig ikke blive enige med Telia om en ny aftale, og derfor forsvandt kanaler som 6'eren, Canal 9 og Eurosport fra Telia-kunders tv.

Nu er de dog tilbage. Telia skriver i en pressemeddelelse, at parterne forhandlede videre efter kontraktudløbet i begyndelsen af sidste uge. Dermed er kan selskabets kunder igen se de førnævnte fodboldkampe.

Læs også:Farvel til mange timers fodbold: Telia-kunder mister Discovery Networks

- Vi har indgået en ny aftale med Discovery Networks. Jeg beklager naturligvis den forvirring og usikkerhed, som forløbet har medført for vores kunder. Selvom vi skulle ud i forlænget spilletid denne gang, så er forhandlingerne endt med et godt resultat. Aftalen betyder først og fremmest, at de kendte kanaler fra Discovery Networks er tilbage i vores kunders TV-pakker i dag, siger Sine Smith Jensen, Director of Commercial Management i Telia, i en pressemeddelelse.

Telias kundebase er dog undseelig sammenlignet med en anden tv-distributør, som Discovery ikke kan enes med. Mens Telia har 21.000 danske tv-kunder, har YouSee 1,17 millioner af slagsen.

Læs også:Discovery slår fast: Vores kanaler forsvinder fra YouSee

Det har kostet dyrt på Superligaens seertal, men det har også kostet kunder for YouSee. Selskabet mistede i fjor 71.000 kunder, og det vurderede selv, at uenighederne med Discovery var en medvirkende årsag.

- Der er ingen tvivl om, at det her har fyldt meget. Det er svært at sige, hvor meget eller hvor lidt det har spillet ind, men vi har jo set, at vi har tabt lidt flere kunder i fjerde kvartal end tredje kvartal, og det er nok den primære årsag til det, sagde Lasse Pilgaard, der er finansdirektør i TDC, som ejer YouSee, til Ritzau i februar.

Læs også:Brøndby lider hårdt på tv: Seerne blev væk fra weekendens kamp

Læs også:Dansk tv-kanal sikrer rettighederne til ny supercup-turnering

Læs også:Discovery viser fodbold fra OL i Tokyo