FCM udvider: Tilskuerpotentiale skal udnyttes, så stadion er fyldt hver gang
Tilskuerpotentialet skal forløses i FC Midtjylland, og klubbens relationerne til samarbejdsklubber og omverdenen skal styrkes.
Læs også:Optakt: Dynamo Kiev - FC København
For at opnå det har FC Midtjylland oprettet en ny stilling, og i den har klubben ansat 53-årige Preben Rokkjær, der tiltræder den 1. december i stillingen som marketing- og supportdirektør hos FC Midtjylland
Klubben håber, at Preben Rokkjær blandt andet kan være med til at få flere mennesker på stadion, samtidig med at han frigør tid for Claus Steinlein og andre, der dermed kan fokusere deres kræfter over i andre områder, nævner Claus Steinlein i en pressemeddelelse.
- Vi skal i gang med anden generation af FCM-fans, og der er et enormt potentiale i regionen, vi skal udnytte, så MCH Arena er fyldt hver gang. Derudover skal Preben arbejde med den fortsatte udvikling af to væsentlige ben i vores klub, FCM Klubsamarbejdet og FCM Samfund, fortæller Claus Steinlein.
Preben Rokkjær træder ind i direktionen, som i forvejen rummer administrerende direktør Claus Steinlein og kommerciel direktør Jacob Jørgensen, og Rokkjær glæder sig til samarbejdet.
- Visionerne og tankerne hos Claus Steinlein og FC Midtjylland er fantastisk spændende, og jeg glæder mig til at komme i gang i en klub, som både er en sportslig og forretningsmæssig succes, siger Preben Rokkjær.
Læs også:FCM-træner roser spillerne efter ny sejr: De spændte sgu hjelmen
- I forvejen snakker jeg meget fodbold med mennesker, jeg møder, og nu bliver det en stor del af mit arbejde. For mig er det i høj grad lystpræget, og jeg kan mærke, at miljøet i fodbold og FC Midtjylland vækker en ild i mig igen, siger FC Midtjyllands nye marketing- og supportdirektør.
Læs også:Thomas Frank i modvind: Brentfords sportsdirektør forsvarer præstationerne
Læs også:Millionregn over Superligaen: Så mange tv-penge får hver enkelt klub
Læs også:Superligaens bedste: Brøndby rykker stærkt mod toppen