Når Tim Sparv ser tv i Danmark, synes han, at mange af reklamerne kommer fra spilleselskaber. Betting er ikke et problem i sig selv, men FC Midtjylland-profilen frygter, at den store eksponering for reklamerne sætter sig i unge, der får et usundt forhold til gambling, siger han i podcasten Lundh.
- Jeg synes, at det er en farlig udvikling i fodbolden. Jeg ser reklamerne på tv i Danmark, hveranden reklame handler om et spilleselskab. Jeg synes, at det er farligt, når man tænker på, hvor mange unge der ser de her reklamer, og hvor let man kan blive opslugt af spillebranchen. Jeg synes, at det rimer lidt skidt på det, som fodbolden skal stå for, siger Sparv.
Læs også:Tim Sparv: Gode faciliteter retfærdiggør ikke Qatar-ture
Han er dog godt klar over, at hans egen arbejdsgiver er endnu mere viklet ind i spillebranchen end snart sagt alle andre danske klubber. Matthew Benham ejer FC Midtjylland, og han har skabt sin formue på selskabet Smartodds, der tilbyder spilleforslag og statistik.
Derfor bliver Sparv også spurgt, om han tror, at FC Midtjyllands ejer kommer til at tage et alvorsord med ham, når nu han har kritiseret branchen.
Læs også:Tim Sparv: Spillere med holdninger er ikke altid værdsatte på kontoret
- Det tror jeg ikke. Spil i sig selv, hvis man holder det på et balanceret og sundt niveau, er okay, men jeg synes, at man altid skal være bange for, at der findes et mindretal, som har satset for store summer, og som ikke kommer ud af den kattepine, de har sat sig i, siger Tim Sparv.
Spørgsmålet er så, hvor længe den finske midtbanemand bliver ved med at være ansat i FC Midtjylland. Hans kontrakt udløber til sommer, og parterne vil først efter coronakrisen diskutere en forlængelse.
Læs også:Sparvs kontrakt løber ud til sommer: Efter coronakrisen genoptager vi dialogen
Læs også:FCM-profil om fremtiden i FCM: Fifty-fifty om jeg forlænger eller stopper
Læs også:FCM-sportschef: Vi har god tid til at scoute på dataplan