Video : Tipsbladet
Superliga

Brøndby lider hårdt på tv: Seerne blev væk fra weekendens kamp

Kampen mellem Brøndby og Lyngby lå langt under, hvad man normalt kan forvente, når det kommer til seertal.

Brøndby er som regel en af de klubber, som tiltrækker klart flest seere til tv-kanalerne i forbindelse med deres kampe i Superligaen. Det gik dog helt skævt for seertallene i søndagens kamp mod Lyngby. 

Her var der blot 36.000 seere til kampen, der blev sendt på Canal 9. Det skriver Ekstra Bladet på baggrund af en måling lavet af Kantar Gallup. 

Normalt har Brøndbys kampe et gennemsnit på 150.000 seere, og dermed er det en måling, som er ganske chokerende. Den kommer desuden også efter bruddet mellem Yousee og Discovery Networks, hvor sidstnævnte har Canal 9 under sine vinger.

Det skulle betyde, at selskabet bag blandt andet Canal 9 har mistet halvdelen af deres seere efter nytår, hvor skilsmissen mellem Yousee og Discovery blev gennemført.

Ud af sæsonens mange kampe i hele Superligaen er de 36.000 seere endvidere blandt de 25 med færrest seere. Det er dog opsigtsvækkende, at kampen mellem OB og Silkeborg lige inden Brøndbys kamp mod Lyngby blev set af 37.000 på Eurosport 2, der har færre abonnenter. På dén kanal har man dog ikke oplevet den store ændring i seertal.

I sidste weekend blev kampen mellem Silkeborg og FC København også udsat for et ordentligt dyk, da der var 67.000 seere på Canal 9, som førhen kunne bryste sig af at have 100.000 seere på samme tidspunkt.

Kampen mellem Brøndby og Lyngby endte desuden med en 1-0-sejr til Niels Frederiksens tropper.