Video : Tipsbladet
Superliga

Avis: FC København scorer kassen på Carlsberg-aftale

FC København scorer kassen på sponsoraftalen med Carlsberg, som netop er blevet forlænget.

FC København er i forvejen Danmarks mest velhavende fodboldklub, og bryggerigiganten Carlsberg gør deres for, at magtbalancen ikke tipper lige foreløbig.

Tirsdag formiddag kunne parterne oplyse, at Carlsberg, der har været FC Københavns største partner siden 1999, har forlænget sponsoratet, således samarbejdet som minimum fortsætter frem til 2026, og det er en guldrandet aftale for de mangedobbelte danske mestre.

Læs også:FC København forlænger med loyal storsponsor

Ekstra Bladet skriver, at den nye aftale, der træder i kraft 1. juli 2021, vil indbringe FC København i omegnen af 30 millioner kroner om året, og det er fem millioner kroner mere end den nuværende aftale - og det er mere end, hvad flere Superliga-klubber har samlet i sponsorindtægter.

- Vores partnerskab med Carlsberg er særdeles værdifuldt, så vi er meget glade for den nye aftale. Den giver os en endnu stærkere fælles platform langt frem i tiden til gavn for klubben, fansene og for udviklingen af det samlede Parken Sport & Entertainment samlet set.

Læs også:Medie: AGF-emne koster lidt mere end 4,5 millioner kroner

- Samtidig er det en fortsættelse af en flot fælles fortælling og rejse for to store danske fyrtårne, som vi er meget stolte af at være en del af, lød det i en pressemeddelelse fra Bo Rygaard, der er bestyrelsesformand i Parken Sport & Entertainment.

FC København havde i 2018 sponsorindtægter for lige over 85 millioner kroner, og 2019-resultatet vil være nogenlunde det samme, skriver Ekstra Bladet. 

Læs også:Dansk målmand på vej til AIK

Læs også:Lykkelig Daramy: Noget, jeg altid har drømt om

Læs også:Superliga-træner kan komme i spil som Hareide-assistent