Det er Nike, der lige nu er trøjesponsor i FC Barcelona, og de to parter har en aftale frem til 2026. Der er jo på papiret længe til. Alligevel er spillet for længst gået i gang om, hvem der fra 2026 skal sponsere den catalanske gigant.
Det kan være, at Nike og FC Barcelona forlænger samarbejdet, men det er heller ikke udelukket, at der kommer et helt nyt firmalogo på trøjen hos Andreas Christensen og de øvrige stjerner i Barcelona.
Måske endda et dansk et af slagsen.
Ifølge Tipsbladets oplysninger er den danske tøjgigant Hummel i dialog med FC Barcelona om et fremtidigt samarbejde, der gør Hummel til trøjesponsor i klubben. Det vil i så fald være en astronomisk aftale for Hummel.
Ifølge spanske medier betaler Nike 780 millioner kroner om året for at være trøjesponsor i FC Barcelona, så Hummel skal være parat til at smide gigantiske summer på bordet, hvis de skal ende som trøjesponsor i en af verdens største klubber.
Christian Stadil, der har været direktør i Hummel siden 1999, ønsker ikke at bekræfte Tipsbladets oplysninger om, at man er i dialog med FC Barcelona.
- Der er forskellige samtaler i gang med forskellige klubber i Europa. Jeg kan ikke udtale mig yderligere, siger Christian Stadil til Tipsbladet.
Kunne Barcelona være interessant for Hummel?
-
Selvfølgelig kunne det det, og dermed bekræfter jeg ikke, at der er dialog. Men hvis der nu var, kunne det være super interessant. Det er den klub i verden, der sælger flest trøjer, og det er verdens største fodboldklub. Det kunne da være spændende at have Barcelona eller en anden klub i den liga hos Hummel.
Hummel er i forvejen sponsor i store klubber som Everton, Southampton og Real Betis, og derudover er det danske firma tøjsponsor for det danske landshold, som netop har lanceret sommerens EM-trøje.