Brøndby i sponsortvist om betting
Illustration
Superliga

Brøndby i sponsortvist om betting

Brøndby har gennem syv år været bettingpartner med Danske Spil. Nu er Bet25 hovedsponsor for holdet, og de vil have Superliga-klubben til at afvikle samarbejdet med konkurrenten.

Brøndbys nye hovedsponsor Bet25 vil have Brøndby til at afvikle samarbejdet med Danske Spil, der har kørt i syv år. Danske Spil har en stand på Brøndby Stadion, hvor tilskuerne kan oddse. Danske Spil har bandereklamer, reklamer på storskærm og spots over stadionhøjttaleren.

Kontrakten med Danske Spil løber frem til sommeren 2015. Det huer ikke Bet25's direktør Holger Kristiansen, hvis hovedsponsorat løber lige så lang tid.

- Vi ville hellere undvære det. Det er helt stensikkert. Det er ganske almindeligt med i forhandlingerne om, hvordan vi forventer, at det samarbejde skal køre videre. Vi har lyttet til, hvad de har sagt, og det har vi fundet værende godt nok til os. Vi må jo tro på, at Brøndby får afviklet det. Om det så bliver ved kontraktudløb eller i løbet af sæsonen, det må de selv finde ud af, siger Holger Kristiansen til Børsen.

Brøndbys administrerende direktør Jesper Jørgensen beretter, at han vil tage initiativ til at tage et møde med Danske Spil, men det er næppe sandsynligt, at Brøndby kommer ud af aftalen inden den 28. juli, hvor holdet spiller første hjemmekamp i den nye sæson.

Danske Spil er i hvert fald ikke indstillet på at droppe samarbejdet så tæt på sæsonstart, men deres direktør Niels Folmann understreger overfor avisen, at han er villig til at lytte til et eventuelt forhandlingsudspil fra Brøndby.