Sponsor vrager FCK og vælger Brøndby
De er ikke blandt de største sponsorer i Parken,
men symbolværdien er enorm, når Spar vælger at stoppe deres sponsorat i FCK og
føre det over til konkurrenten.
Spars administrerende direktør Michael Østergaard
bekræfter, at de sponsorater man har hos FC Københavns SAS-liga-mandskab og hos
københavnernes håndboldkvinder ikke bliver forlænget.
Man har valgt at kaste en del af
markedsføringsbudgettet mod FCK’s rivaler. Det bliver nu Brøndby, OB og AAB,
der vil nyde godt af et ikke offentliggjort millionbeløb fra supermarkedskæden.
- 80 pct. af vores butikker ligger vest for
Storebælt. Det gør, at vi de kommende år har anlagt en ny strategi med valget
af OB, AaB og Brøndby som vores sportslige satsningsområder, det er ikke så
mærkeligt endda, siger Michael Østergaard til sporten.dk.
Selvom Brøndby ikke ligger vest for Storebælt,
så har Spar valgt Brøndby, da man mener, at mentaliteten i klubben passer bedre
til virksomhedens profil.
Kilder hævder overfor sporten.dk, at Spar har
følt sig arrogant behandlet af Parken S&E, hvilket har været medvirkende
til at stoppe sponsoratet.
Det vurderes, at FCK mister 4-5 millioner om
året ved at tabe sponsoratet.