Søndagens interview med Ståle Solbakken har bestemt haft sin opmærksomhed i medierne i de første dage efter, at nordmanden for første gang udtalte sig siden fyringen som FC København-manager.
Dog viser det sig nu, at TV3+, som endte det over to timer lange interview - inklusiv reklamer - oplevede at mange zappede væk. Det viser seertallene fra Kantar Gallup, skriver Ekstra Bladet.
Læs også:Uenig med Solbakken: FCK's spillerkøb er til en middelkarakter
Her bliver det berettet, at 187.000 så med, da Brøndby slog Vejle med 2-0 i en kamp som sluttede omkring klokken 20. En time efter blændede føromtalte kanal op med Solbakken-interviewet, men i mellemtiden var seerne væk.
Helt præcist var der nu kun 66.000 seere, og med lidt let hovedregning, så er det 121.000 færre - eller et fald på omkring 64 procent, som altså valgte noget andet.
Læs også:Superliga powerranking: Dårligste forsvarsspil siden 90'erne
Det er dog ikke noget, som sportschefen hos NENT Group (selskabet bag TV3-kanalerne red.), Kim Mikkelsen er ærgerlig over.
- Når man ser isoleret på seertallet på 66.000, så er det et flot seertal for TV 3+. Hvis vi ser tilbage på de seneste ti søndage, så er det næsten dobbelt op for kanalen på det tidspunkt af aftenen, hvor vi viste Ståle Solbakken-interviewet, siger Kim Mikkelsen til førnævnte avis.
Interviewet med Ståle Solbakken var da også det tredjemest sete på kanalen i sidste uge, hvor kun Brøndbys sejr samt Tottenhams møde med Manchester City havde flere folk klistret til skærmen.
Læs også:Så Ståle-interviewet: Min kone var træt af, at det var så langt
Læs også:Det lærte vi af Superligaen: Krisen er kolossal i FC København
Læs også:Tæt på FCK-nedturen: Fejl, frustrationer og Ståles skygge