Video : Tipsbladet
Superliga

FCK-direktør jagter ny stadionsponsor: Sammenligner Parken med Amalienborg

FC Københavns direktør Lars Bo Jeppesen er på jagt efter

Tilbage i august stoppede Telia som stadionsponsor i FCK, og dermed skiftede Telia Parken navn tilbage til bare at hedde Parken igen. Hvis der skal en ny virksomhed ind som stadionpartner, så skal de dog ikke regne med, at de kan lægge navn til arenaen.

Det fortæller FCK-direktør Lars Bo Jeppesen i et interview med Dansk Markedsførings november-udgave af deres magasin 'Markedsføring'.

Læs også:FCK-direktør glæder sig over indsamling: Denne tid er en stor udfordring

- Det er vores hjemmebane, men det er også et nationalstadion. Og man har heller ikke et sponsornavn på Amalienborg, lyder det fra FC København-direktøren.

Han peger dog på, at man er i fuld gang med at finde en, der kan blive en del af et stadionpartnerskab. Helt præcist skulle der ifølge Jeppesen selv være fire-fem muligheder for dem, som altså ikke skal regne med at blive en del af stadionnavnet.

Læs også:Kulturministeren fastslår: Der kommer ikke flere tilskuere på stadion

For Lars Bo Jeppesen er det desuden også sådan, at teknologi vil være et nøgleord, ligesom den mulige partner også gerne må være med til at løfte klimadagsordenen. 

- Der er plads til solceller på taget - og der er 38.000 plasticsæder, som skal skiftes. Det kunne være en inspirerende innovationscase, lyder lokkemaden fra FC Københavns direktør.

Telia var navnesponsor for Parken mellem 2014 og 2020.

Læs også:Hele rød blok ignorerede FC København: Det er provokerende

Læs også:FC København inviterer politikere til fodbold på søndag

Læs også:Telia stopper som sponsor i næste uge: Parken skal have nyt navn