FC Midtjylland skal kvalificere sig til europæiske gruppespil tre gange inden 2020, samtidig med at de kommercielle indtægter skal øges markant. Sådan lyder kravene til de danske mestre.
For at forbere mulighederne for at nå målsætningen har FCM nu allieret sig med fem topledere fra dansk erhvervsliv, som på hver deres måde skal være med til at inspirere, udvikle og motivere FC Midtjylland.
Kvintetten er mediemanden Per Mikael Jensen, start-up manden og investoren Jesper Buch, kommunikationsrådgiveren Reinholdt Schultz, Kristian Tvergaard, kommerciel direktør i SUN-AIR samt Stig Bundgaard, salgsdirektør og partner i it-virksomheden IT Relation.
- FCM har flyttet sig langt sportsligt og forretningsmæssigt de seneste år. Skal vi styrke og udbygge vores position i dansk fodbold, er det nødvendigt at udvikle forretningen yderligere, og her vil vi udfordres af spændende mennesker, som ikke er tæt på os i dagligdagen, men som hver for sig bidrager med visioner og kompetencer, vi kan drage nytte af, forklarer Rasmus Ankersen, bestyrelsesformand i FC Midtjylland.
De fem glæder sig til at komme tættere på FC Midtjylland.
- Siden jeg for 30 år siden dækkede fodbold for Politiken, har jeg haft et blødt punkt for Ikast fS. Projektet i FCM er et af de mest spændende ikke bare i Danmark men i Europa, og både som fodboldelsker og medie- og forretningsmand er det en fornøjelse at komme tættere på klubben, siger Per Mikael Jensen.
Jesper Buch er grundlægger af Just Eat og kåret til Young Global Leader 2013 af World Economic Forum. Reinholdt Schultz, der er partner og CEO i kommunikationsbureauet Mannov, arbejder som rådgiver for en række af dansk erhvervslivs største og mest interessante virksomheder. Han har også arbejdet med topidræt i mange år og var blandt andet involveret, da DBU søgte og fik værtsskabet for EM 2020