De FC København-fans, som håbede, at klubben ville bruge en masse millioner fra rekordsalget af Orri Oskarsson til at købe en dyr afløser, blev godt og grundigt skuffede på Deadline Day.
For ud af det trecifrede millionbeløb, som FC København tjente på islændingen, så blev blot 15 millioner kroner - inklusiv bonusser - investeret i hans direkte erstatning i form af German Onughka.
Købet af Onugkha har vakt en smule undren, men det kan sagtens vise sig at være genialt. Det mener Flemming Østergaard, der er klubbens tidligere administrerende direktør og bestyrelsesformand i perioden 1997-2010.
- Der er mange mandagstrænere, men det, man skal huske er, at det ikke er alle, der er med på træningsbanen hver dag. Det er sportschefen, cheftræneren, spillerne og så en gang imellem er journalisterne der også.
- Sagen er bare, at efter vinduet er lukket, så kan jeg sagtens lave overskrifter. Hvis vores kære ven fra Vejle laver seks mål i næste kamp, så er det en genistreg, og hvis han ikke laver nogle mål, så er det en fiasko, fortæller "Don Ø" til Tipsbladet ved Viaplays pressemøde på Østerbro, hvor streamingtjenesten præsenterede efterårets satsninger.
Her udkommer der en dokumentarserie med FCK-koryfæet, med navnet "Don Ø gør boet op". I det program giver Flemming Østergaard et unikt indblik i sit private og erhvervsmæssige liv, som kredser rundt omkring FC København, og netop FC København er også temaet, da Tipsbladet taler med ham i menneskehavet, der tæller alt fra realitydeltagere, til fodboldeksperter og til TV-værter.
Han slår fast, at man er nødt til at respektere de mennesker, som smider penge i klubben, når snakken falder på, om det sportslige bliver prioriteret nok, og om kritikken fra bekymrede fans er berettet.
- Jeg synes, det er helt rimeligt, at fans har nogle meninger og synspunkter. Man skal lytte til fans – ingen tvivl om det. Men det kan også gå over gevind, og man må have respekt for de mennesker, som investerer i virksomhederne. Det gælder ikke bare fodbold, men også andre steder. Det er trods alt dem, der er i risiko, og ikke den fan, der sidder på B-tribunen, som ikke har investeret en krone.
- Det er svært at debattere. Fansene kan have deres synspunkter, men de er ikke inde i det. De ser det udefra. Fansene vil meget ofte også være præget af, hvad I skriver i medierne. Det bliver hidset op, siger "Don Ø" og slår fast.
- Mit svar er, at fodboldkampe bliver vundet i bestyrelseslokalet, og så kan du lægge det i det, som du vil, konstaterer han.
Dokumentarserien "Don Ø gør boet op" består af tre afsnit á 45 minutter og får premiere på Viaplay den 18. oktober.
Få det store overblik over alle sommerens bekræftede handler i Superligaklubberne lige her.