Divisionsforeningen er klar til at sende medierettighederne i udbud
Foto: Lars Rønbøg/Getty Images
Superliga

Divisionsforeningen er klar til at sende medierettighederne i udbud

Medierettighederne til professionel dansk klubfodbold bliver nu udbudt.

Hvor skal Superligaen, NordicBet Ligaen og Sydbank Pokalen vises fra 2021/2022-sæsonen og frem til 2023/2024-sæsonen?

Det er Divisionsforeningen i gang med at finde ud af, og derfor har man sendt medierettighederne i udbud frem til den 1. maj 2019.

- De nuværende aftaler om dansk fodbold løber til og med sæsonen 2020/21. Divisionsforeningen vil nu sende medierettighederne i udbud for perioden 2021/22 til 2023/24, står der i en pressemeddelelse fra Divisionsforeningen, hvor det tilføjes:

- Rettighederne bliver udbudt seks måneder fra nu - den 1. maj 2019, hvor udbudsmaterialet vil blive publiceret. Herefter forventes det, at interesserede har til udgangen af maj måned til at komme med bud.

Udover live-rettigheder til de tre førnævnte turneringer, vil rettighedshavnerne også have rettigheder i forhold til både højdepunkter og radio.

I denne sæson og frem til sæsonen 2020/2021 er det Nordic Entertainment Group, der har rettighederne - de viser kampene på kanalerne 3+, TV3 Sport og TV3 Max. Live-rettighederne til et par kampe i hver runde har Discovery dog købt og viser på Canal 9 og Eurosport 2.