Brøndbys kommunikations- og marketingsdirektør Anders Bay sagde i januar til Ritzau, at vestegnsklubben var klar til at gå solo i salget af tv-rettighederne til deres kampe, hvis ikke de fik en større del af kagen end hidtil. Det kom sågar frem, at Brøndby havde henvendt sig til FC København, så de to største klubber kunne danne fælles front mod resten i forhandlingerne om en ny tv-aftale fra 2015. Det afviste FCK imidlertid.
I disse dage er klubberne samlet for at lave de indledende manøvrer i forsøget på at blive enige om, hvordan pengene skal fordeles, når rettighederne til Superligaen skal sælges på ny. Brøndbys bestyrelsesformand Aldo Petersen ønsker ikke at komme ind på, om Brøndby stadig forestiller sig, at de kan gå solo, men han vil gerne understrege, at fællesskabet er vigtigt.
- Vi møder frem velforberedte, hvor vores ambition er at styrke det økonomiske grundlag for Brøndby og ikke mindst for hele Superligaen. Vores mål er at bygge et ekstra lag på lagkagen. Vi tror, at det er muligt at hente ekstra penge til gavn for hele Superligaen, siger Aldo Petersen til Ekstra Bladet.
Divisionsforeningens formand Claus Thomsen understreger desuden, at tendensen i øjeblikket er, at man laver kollektive tv-aftaler. Og det ønsker de andre klubber også, for som Randers-direktør Jacob Nielsen siger:
- De skal jo også have modstandere at spille mod, går jeg ud fra.