I 2012 skiftede Brøndby tøj-sponsor fra Adidas til hummel, og det samarbejde er nu forlænget til 2022, melder klubben på sin hjemmeside.
Den originale aftale lød frem til 2017, men begge parter er så tilfredse med samarbejdet, at det nu bliver forlænget yderligere fem år. Og det er tilmed den største aftale nogensinde mellem de to.
- Den nye aftale med hummel er historisk stor og passer som fod i hose med vores strategi 6.4, da den understøtter vores strategiske fokus i samarbejdet med vores partnere. I det nye partnerskab kommer vi sammen med eksperter fra hummel til at arbejde endnu tættere sammen om innovation og produktudvikling af trænings- og spillertøj, der skal understøtte vores strategi om presfodbold og øget digitalisering. Dette betyder, at det ikke blot økonomisk, men også strategisk, er en historisk vigtig aftale for os, lyder det fra kommerciel direktør i Brøndby IF, Henrik Reichel Bartholdy, til klubbens hjemmeside.
På den anden side af forhandlingsbordet er der stor tilfredshed med det fortsatte samarbejde, hvor hummel kalder Brøndby for Danmarks største fodboldklub.
- Brøndby IF er en vigtig partner i vores øgede fokus på fodbold, og partnerskabet er i vores øjne det naturlige næste skridt for vores forretning. Vi er begejstrede for, at vi tager fem år mere som tøjsponsor for Danmarks største fodboldklub. Brøndby IF er nemlig en af de klubber, som skiller sig ud gennem deres historie, fankultur og stærke individer. Det er vi fans af. Vi har før skabt historie sammen, så vi er meget spændte på at fortsætte dette fællesskab med Brøndby IF og skabe ny historie, siger Søren Lund, som er kommerciel direktør i hummel.
Tilbage i perioden 1986-1996 var hummel også sponsor for Brøndby.