Brøndby går solo i de kommende forhandlinger om tv-rettighederne til Superligaen.
Det står klart efter, at Superligaen A/S har offentliggjort en aftale mellem 11 af landets 12 Superliga-klubber. Den eneste klub der ikke er med i samarbejdet er Brøndby.
Superligaens eksisterende medieaftaler udløber ved udgangen af sæsonen 2014/2015. Rettighederne til at vise det bedste, dansk fodbold har at byde på, skal derfor udbydes på ny. I den forbindelse har 11 af Superligaens klubber underskrevet en aftale om et fælles salg med en ramme på op til seks år.
- At 11 ud ad af 12 klubber kan stå sammen om et fælles salg med en længerevarende horisont viser, at sammenholdet, solidariteten og de strategiske visioner i Superligaen over en bred kam har det rigtig godt. Klubberne har underskrevet en aftale, hvor fordelingen af indtægterne hviler på tre søjler: Solidaritet, sportslige resultater og den mediemæssige markedsværdi. Det er en optimal kombination, der giver god grobund for Superligaens professionelle udvikling sportsligt såvel som kommercielt, siger direktør i Superligaen A/S, Claus Thomsen i en pressemeddelelse.
Brøndbys ledelse har tidligere luftet tanken om at gå solo i tv-forhandlingerne, men så sent som tirsdag udtalte bestyrelsesformand Aldo Petersen, at fællesskabet var vigtigt i forbindelse med en ny aftale.