FC København på vej mod endnu en historisk stor sponsoraftale
2020 er åbenbart året, hvor FC København underskriver rekordstore sponsoraftaler. Først forlængede mestrene kontrakten med hovedsponsoren, Carlsberg, der ifølge Ekstra Bladet indbringer 30 millioner kroner om året og dermed er historiens største sportssponsorat i Danmark.
Nu står FCK over for endnu en stor aftale. BT skriver, at klubben trøjesponsorat udløber til sommer, og at en række mærker er interesserede i at føre det videre. Herunder Nike og den nuværende trøjesponsor, Adidas.
Læs også:Ny Celtic-angriber: Jeg afviste FCK
Ifølge avisen bliver aftalen under alle omstændigheder den største i dansk fodbolds historie og altså også større end landsholdets. Katja Moesgaard, der er kommerciel direktør i FC København, bekræfter, at klubben skal lave en ny sponsoraftale, men vil ikke udtale sig om beløbet.
- Det er korrekt, at vores nuværende aftale udløber til sommer, og det har naturligvis affødt en stor interesse fra en række spillere på markedet. Vi kommenterer ikke på forhandlinger med hverken nuværende eller eventuelt kommende partnere i medierne, siger hun til BT.
Læs også:FCK afviser Klimala-påstand: Vi har ikke budt på ham
FC København-spillerne har de seneste otte år båret Adidas-trøjer, mens der har står Carlsberg på deres brystkasser i mere end 20 år. Bryggeriet har således været hovedsponsor siden 1999.
Parken Sport & Entertainment, FCK's moderselskab, indkasserede i 2018 samlet set 85 millioner kroner i sponsorindtægter.
Læs også:Vinterpause i Superligaen: Sådan gør din klub
Læs også:FC København har designet særligt program til Dame N'Doye