Dansker med stor succes: Hjælper Premier League-klubber med transfers
Tilbage i 2017 blev TransferRoom.com lanceret. En hjemmeside, som danskeren, Jonas Ankersen, står bag.
Det er en platform, hvor fodboldklubber kan efterspørge positioner, som de ønsker at styrke sig på, eller melde ud til andre klubber, at de har spillere, som de ønsker at sælge eller udleje.
TransferRoom tager ikke en procentdel af en handel, men klubberne køber sig i stedet adgang til platformen gennem et abonnement, som koster £1,000 (8.120 kroner) om måneden.
Over 500 professionelle fodboldklubber er en del af det, og det inkluderer flere Premier League-klubber - heriblandt Manchester City, Wolverhampton, Newcastle, Southampton og Watford.
I et interview med The Athletic fortæller Jonas Ankersen, at han forventer, at der kommer handler for over £15 millioner (121 millioner kroner) via platformen.
- Vi har hjulpet klubber med over 200 transfers, så det er svært at vælge én favorit. Vi bliver ekstra glade, når vi ser klubber, som virkelig forstår at bruge TransferRoom til deres fordel - eksempelvis Leeds United, der lavede fem handler på blot fem uger sidste sommer, siger Ankersen til The Athletic.
- TransferRoom giver klubber mere kontrol, og de kender nu en vej til at kommunikere deres forventninger til markedet - om de vil købe eller sælge spillere. Det handler om adgang til markedet og mere klarhed. I dagens marked er der ingen direkte kontakt mellem interessenterne. Man kan spare mange penge ved at kunne komme i kontakt på kort tid. Når klubberne kommunikerer direkte, vil de gå direkte i gang med forhandlingerne, siger Ankersen.
Kevin Thelwell, der er sportsdirektør i Wolverhampton, er en af mange direktører i fodboldverdenen, der anvender plaformen.
- TransferRoom har ændret min måde at arbejde på og har været med til at få transfermarkedet til at se helt anderledes ud i dag, siger Thelwell til TranferRooms hjemmeside.