Superligaen hedder Alka Superligaen, og når 1. Division i weekenden skydes i gang, bliver det også med et hovedsponsorat, der altså giver rettigheden til at navngive ligaen.
Således kan Divisionsforeningen i en pressemeddelelse fortælle, at NordicBet har købt hovedsponsoratet frem til sommeren 2019.
Dermed vender NordicBet tilbage. Også i 2012/2014 var NordicBet hovedsponsor.
- Vi er rigtig stolte over at byde NordicBet velkommen tilbage som navnesponsor for den næstbedste række - og til at genoptage det gode samarbejde fra 2012-14. Det har været vigtigt for os at sikre en partner, der vil være med til at gøre 1. Division til en endnu bedre oplevelse, og det har vi fået via partnerskabet med NordicBet. Ikke alene indgår de som navnesponsor, men i tæt dialog med klubberne vil NordicBet også sikre aktiviteter og involvering på stadion. Kombinationen af on - og off-line aktiviteter glæder vi os til at udvikle sammen med NordicBet, siger Divisionsforeningens direktør, Claus Thomsen, i en pressemeddelelse.
- I NordicBet er vi rigtig glade og stolte over at være tilbage som hovedsponsor for 1. Division. Med den nye struktur i toppen af dansk fodbold ser vi store fremtidsperspektiver med denne aftale. Dansk fodbold og i særdeleshed rækkerne under Alka Superliga har altid fyldt utroligt meget i vores bevidsthed. Dette er denne aftale blot med til at cementere, siger Brand Manager i NordicBet Henrik Olsson.