FCM ser intet nyt i Brøndbys talentsatsning
Illustration
Superliga

FCM ser intet nyt i Brøndbys talentsatsning

Brøndbys nye talentsatsning er ikke særligt ny, de bruger bare flere penge, mener FC Midtjyllands Claus Steinlein.

Brøndby introducerede offentligheden for deres nye talentsatsning kaldet Brøndby Masterclass med ord om, at man vil være bedst i Norden til at udvikle talenter, bruge flest penge på det og have en trup bestående af 50 procent egenavl.

Men det er der ikke meget nyt i, mener Claus Steinlein, der var med til at bygge FC Midtjyllands talentakademi op.

- Det er lidt gammel vin på nye flasker. De går i vores andre fodspor. Jeg ser ikke noget epokegørende i det. Da vi lavede vores akademi i 2004, var det banebrydende, men vi har jo alle sammen tilknyttet specialister, og klubsamarbejder er der intet nyt i. Vi lavede vores første i 1998. Det nye er, at de gearer så voldsomt op og bruger så mange penge, siger FC Midtjyllands ordførende direktør, Claus Steinlein, til Ekstra Bladet.

FC Midtjylland har længe været kendt for netop at satse stort på talentudviklingen og hente talenter fra alle afkroge af landet, men i det midtjyske kommer de altså ikke til at frygte for det dobbelte budget, som Brøndby Masterclass kommer til at have i forhold til dem selv og FC København.