Superliga

FCK og Carlsberg nu med våbenskjold

Carslberg og FC København udvidder nu med et samarbejde, der skal aktivere FCK-fansene

Carlsberg og F.C. København er nu klar med en udviddelse af samarbejdet.

HOvedsponsoreren og fodboldklubben lancerer i denne uge en fælles kommunikationsplatform, der skal styrke integrationen af bryggeriet ssponsorat.

I forbindelse med den nye platform har de to parter præseneret et våbenskjold med sloganet ”Skulder ved skulder,” hvilket skal signallere sammenhold, kampgejst og fællesskab.

- Carlsberg og F.C. København har en lang historie bag sig. Derfor er jeg stolt over, at vi i fællesskab kan blive ved med at udvikle vores samarbejde og løfte sponsoratet til nye højder. Jeg synes, at vi med vores nye fælles identitet - ”skulder ved skulder” - sender et markant og positivt budskab til vores omgivelser om, at vi med Carlsberg som hovedsponsor har en særlig stærk medspiller, siger FC Københavns administrerende direktør Anders Hørsholt

Peter Giacomello, der er sponsorchef hos Carlsberg Danmark glæder sig også:

- Det har været vores ambition at komme videre end de traditionelle sponsorater, hvor man blot eksponerer sit logo f.eks. på banden eller et skilt. Vi har derfor skabt en kommunikationsplatform, der på en hidtil uset måde integrerer øl og fodbold, aktiverer sponsoratet og involverer de mange fans., siger han.

Det nye initiativs første kampagne handler om "de fælles anstrengelser" i indvielsen af C-tribunen som nu bliver til Carlsberg-tribunen og bliver sat i gang i denne uge.

Samarbejdet vil i fremtiden søge at aktivere FCK-fansene i form af events, produktkoncepter, online-aktiviteter og apps.