Superliga

Carlsberg skruer op i FC København

Carlsberg har forlænget og øget hovedsponsoratet i FC København.

Parken Sport & Entertainment A/S meddeler via fondsbørsen at Carlsberg har forlænget hovedsponsoratet for fem år, så aftalen løber frem til 30. juni 2016.

I meddelelsen hedder det samtidig, at Bryggeri-giganten oven i købet i fremtiden øger sponsoratet, så FC København bliver begunstiget med flere penge.

De flere penge får dog ikke Parken Sport & Entertainment A/S til at ændre de økonomiske forventninger i fremtiden.

- De økonomiske konsekvenser af sponsoraftalen ændrer ikke på resultatforventningerne til 2011 for Parken Sport & Entertainment A/S, hedder det i fondsbørsmeddelelsen.

Parken Sport & Entertainments direktør Anders Hørsholt siger i en pressemeddelelse:

- Vi er meget stolte af at udvide det gode samarbejde med Carlsberg. Jeg ser den nye aftale som et resultat af den professionalisering FC København målrettet har iværksat, samt som en anerkendelse af vores høje kommercielle og sportslige niveau. Aftalen er med til sikre det fortsatte arbejde mod indfrielsen af vores høje sportslige målsætninger og ambitioner.

- F.C. København er Nordens ubestridte fodboldflagskib og Carlsbergs logo på vores trøjer understøtter bestemt dette."   

Adm. direktør for Carlsberg Danmark Jesper Jørgensen, siger

- Carlsberg har i en årrække set, hvordan F.C. København har leveret det ene storslåede sportslige resultat efter det andet. Vi har flere sponsorater i Superligaen, men dette er noget helt unikt. En anerkendelse af FC Københavns enestående position på den europæiske fodboldarena. Desuden har F.C. København viljen og evnen til at gøre dette sponsortiltag til en god investering til fordel for alle.”

FC København har de seneste seks sæsoner sikret sig deltagelse og den syvende bliver sikret, hvis endnu et mesterskab bliver vundet i 2012. Dermed har Carlsberg i en årrække nydt godt af masser af europæisk eksponering, hvilket uden tvivl har været vigtig i beslutningen om at forlænge og forøge sponsoratet.

Carlsberg blev sponsor for FC København tilbage i 1999, og tidligere på året var der bekymrede miner hos hovedsponsoren på grund af den interne uro i bestyrelsen hos Parken Sport og Entertainment.

Men med det forlængede sponsorat må bekymringen være gjort til skamme.