Aldo Petersen og Brøndby er blevet skudt på fra alle sider, efter vestegnsklubben forlod de 11 andre klubber og lod dem lave en aftale om fordelingen af tv-pengene. Brøndby vil selv sælge sine 16-17 hjemmekampe pr. sæson og hente flere penge, end dem de havde udsigt til ved at indgå en aftale med de andre klubber.
- Den tv-aftale, vi er en del af, gav os godt 21 millioner ud af 265 millioner kroner. Hvis du spørger mig, om jeg er 99,9 procent sikker på, jeg kan skaffe flere penge til Brøndby, vil jeg sige: Det kan jeg til enhver tid. Det er jeg helt sikker på, siger Aldo Petersen til BT.
Viasats sportschef Peter Nørrelund har flere gange udtalt, at han ikke forestiller sig, at han og hans kanaler er interesseret i Brøndbys produkt. Det bekymrer imidlertid slet ikke Aldo Petersen.
- Vi ser ikke fremtidens mediebillede som værende et spørgsmål om, hvad TV3 vil og ikke vil. Vi havde et ønske om at analysere på, hvilke markeder der åbner sig i fremtiden. Hvad sker der på streaming af tv, de øgede hastigheder på nettet, og hvem er de nye aktører på markedet? Er det Google, Apple, eller udbydere vi slet ikke kender? Kommer der Netflix-modeller på det sportslige marked? Vi ville gerne se på, hvordan man kan skabe merværdi for hele Superligaen, for det er vi overbeviste om, at man kan. Det havde vi meget, meget gerne gjort samlet.
Tipsbladets kronikør Kenneth Cortsen sagde i går, at det svækker både Superligaen og Brøndby, at de ikke står sammen, da al erfaring viser, at det øger kapitaliseringsmulighederne at stå sammen i et fællesskab.
FC Københavns direktør Anders Hørsholt og FC Midtjyllands bestyrelsesformand Johnny Rune forklarede, at forholdet til Brøndby ville blive anstrengt fremadrettet i forskellige sammenhænge. De synes, Brøndbys træk er usolidarisk.